A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk.

Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

Kérjük, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket! Kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, és akkor jelölje be az ÁSZF elfogadását jelző négyzetet, amennyiben minden pontjával egyetért, elfogadja és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve!

A vevő jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy Megrendelése a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven, nem kerül iktatásra, a későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

1.    A Tüskeböki Webshop üzemeltetője a

Cég neve: Best Sales Team Kft.
Székhely: 1164 Budapest, Bíztató út 44/A (nem üzlet és nem raktár)
Adószám: 13875853-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-877790, vezetve a Fővárosi Bíróság mint Cégbíróságnál.
Képviseli: Richterné Csornai Gabriella ügyvezető
Elektronikus elérhetőség: info@tuskebokiwebshop.hu
Weboldal: www.tuskebokiwebshop.hu
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely szolgáltató neve: Shoprenter.hu Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. 3/304.
Tárhely szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu www.shoprenter.hu

2.    A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Tüskeböki Webshop kisállatok (afrikai fehérhasú törpesün) tartásához való termékeket forgalmaz:
-    kisállatfelszerelés
-    kisállat eledel
-    ajándék és könyv

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak, azaz tartalmazzák a törvényben előírt áfát, (ÁFA 27%, könyvek esetében 5 %), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási, kezelési költség nem kerül felszámításra.
A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. A Tüskeböki Webshop kiszállítást csak magyarországi címre vállal.
A webshopban a Szállító részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Az akciós árak a megjelölt időpontig, ennek hiányában a készlet erejéig érvényesek.

A Megrendelőlap elküldésével és annak a Best Sales Team Kft. által történő visszaigazolásával a 17/1999.(II.S.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre a Tüskeböki Webshop webáruházat üzemeltető Best Sales Team Kft.    (székhely: 1164 Budapest,  Bíztató út 44/A; adószám: 13875853-2-42; cégjegyzékszám: 01-09-877790;) mint Szállító, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi alpontok szerinti feltételekkel:

A Szállító köteles az utánvéttel vagy futárszolgálat útján megrendelt, a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.
A Szállító köteles - a Személyes átvétel útján megrendelt - a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket a Vevő számára előzetesen egyeztetett időpontban a cég telephelyén elérhetővé tenni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mailben vagy telefonon felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.

A szállító a már visszaigazolt megrendelés teljesítését indoklás nélkül megtagadhatja. 
A honlapon feltüntetett fotók illusztrációk, illetve a gyártótól kapott képek lehetnek. Nem garantáljuk, hogy az árucikket a termék képeken látható színben szállítjuk, kivéve, ha a szín kifejezetten fel van tüntetve a termék nevében. 
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak egy darab termékre vonatkoznak (hacsak a termékleírásban máshogy nem szerepel) és tartalmazzák a törvényben előírt 27% illetve könyvek esetén 5%-os általános forgalmi adót (ÁFÁ-t), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Csomagolási és kezelési költség nem kerül felszámításra. 
Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szállító által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, - s utánvétes csomag esetében - a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza - a kézbesítő részére kifizetni.

Amennyiben a vevő a rendelést nem mondja le írásban a kiszállítás előtt, de a kiszállított csomagot nem veszi át, ezzel megsérti a távollévők közötti szerződésben vállalt fizetési kötelezettségét. A Szállító ebben az esetben jogosult a csomag oda- és visszaszállításának felmerült díját vevőn behajtani.

3.    A rendelés menete

Vásárlás kényelmesen, biztonságosan, néhány kattintással:

1. Válassza ki a bal oldalon látható kategóriák közül, amelyikben terméket szeretne keresni, és kattintson a kategóriára! Ha nem tudja, hogy a keresett termék melyik kategóriában található, írja be a keresőbe (pl. futókerék)

2. A listából válasza ki az önnek tetsző terméket! Ebben segítségére vannak a részletes termékleírások és a fotók. A Részletek gombra kattintva a termékek adatlapjára jutunk, mely minden szükséges termék-információt tartalmaz.

3.  Határozza meg, hogy hány darabot szeretne a termékből!

4. Kattintson a „KOSÁRBA” gombra és tegye a kosárba a terméket!
A kosárban folyamatosan nyomon követheti a vásárolni kívánt termékeit, a termékek árát, valamint a szállítási költséget is.

5. Ha más terméket is szeretne, kattintson a „VISSZA” gombra és böngésszen tovább a webáruházban, ha befejezte a vásárlást, akkor pedig kattintson a „KASSZÁHOZ” gombra!

6. Adja meg a rendelés feldolgozáshoz/szállításhoz szükséges adatait! Majd ellenőrizze le a kosara tartalmát és az adatokat!

7. Kattintson a MEGVÁSÁROLOM gombra!

Regisztráció és belépés
 
Az oldalon lehetőség van regisztrált vásárlóként és regisztráció nélkül is vásárolni.A webáruházban történő vásárláshoz adja meg felhasználói adatait! Az Ön adatait különös gondossággal kezeljük, erről lásd az Adatvédelmi Tájékoztatót.

Regisztrálni és belépni a vásárolni kívánt termék kiválasztását követően is tud a vevő.

4.    

Fizetési feltételek

Áruházunkban az alábbi fizetési módok állnak rendelkezésre. 

 - Banki előre átutalás

Banki átutaláshoz szükséges adatok: Best Sales Team Kft. számlaszám: 11716008-20187046-000000. Banki előre utalás esetén a csomag az összeg beérkezése után kerül feladásra.

Készpénzes fizetés személyes átvételkor - ingyenes

Utánvét: Ez esetben a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankkártyával a küldemény kézbesítőjének/átadójának. Futárnál, és Postaponton történő átvétel esetén általában bankkártyás fizetés is lehetséges. 

Utánvét díja: 350 Ft

5. Szállítás

FOXPOST CSOMAGAUTOMATA: Több mint 800 automata országszerte. Fizetés előre utalással vagy bankkártyával az automatánál. Maximális csomagméret: 60x36x60 cm. Átfutási idő:2-4 munkanap

Díja: 1390 Ft.

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

A küldemények házhoz szállítása az MPL futárszolgálattal történik. A csomagok átvehetők továbbá személyesen a Postákon. A termékek szállítási ideje általában 1-2 munkanap. Kiszállítást csak magyarországi címre vállalunk. 

Szállítási módok és díjak:

MPL futárszolgálat

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű munkahelyi címet megadni. A küldemény kézbesítését kétszer kísérlik meg, amennyiben sikertelen, akkor értesítést hagynak a címen, és a helyi postán 10 napig átvehető. 

Kiszállítási idő: feladás után 1-2 munkanap

Szállítási díjak: (Brutto)

0 - 2 kg 2490 Forint

2-4 kg  2690 Forint

4-5 kg  3190 Forint

5-10 kg 3590 Forint  

Postán maradó

Válassza a PostaPontok egyikét, és kérje csomagját a több mint 2500 posta egyikére!

Amint a csomag a postán átvehető, ön értesítést kap. Rendelését 10 munkanapig bármikor elviheti.

Szállítási díjak (Brutto): 

0-2 kg 2190 Ft

2-5 kg 2390 Ft

5-10 kg 3590 Ft 

Utánvétel költsége: 350 Ft


6.    Adatvédelmi tájékoztató (Részletek külön menüpontban)

Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tároljuk. 
Adatait harmadik félnek csak és kizárólag akkor adjuk át, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a cégünk alvállalkozójaként működik együtt (pl. kiszállítás). Ekkor azonban, az alvállalkozók a cégünk által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni. Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Adatbeviteli hibák javítása: a Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

7.    Szavatossági és jótállási felelősség

Kellékszavatosság
7.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó a webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
 

Termékszavatosság

7.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
    Jótállás
7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
7.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
7.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8. A szavatossági igény esetén történő eljárás
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak. Az egyes termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási feltételek tekintetében speciális rendelkezések találhatóak az egyes termékcsoportokra vonatkozó rendelkezések között, illetve az egyes termékek mellett.
Ha a megrendelt árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt cégünk díjmentesen kicseréli. Amennyiben a cserére nincs mód, a vásárló választása szerint árengedményt kaphat vagy elállhat a vásárlástól. 

A  Tüskeböki Webshop megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. Az információk a gyártóktól, illetve beszállítóktól származnak. A termékfotók illusztrációk, a kiszállított termék a fotótól (pl. színében, méretében) eltérhet. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 17/1999. (II.5.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.


9.    Elállási jog/ Visszavásárlási garancia

Vevő jogosult  a csomag átvételétől számított 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállni e szerződéstől.  Amennyiben élni kíván a vásárlástól való elállás jogával, a lenti részleteknek megfelelően jelezze felénk írásban elállási szándékát és saját költségén juttassa vissza hozzánk a vásárolt terméket.
9.1 Az elállás menete:
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön (vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy) a terméket átveszi. 
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát (lásd a mintát alább) juttassa el az alábbi címek valamelyikére (például postán  vagy elektronikus úton küldött levél útján): Best Sales Team Kft. 1164. Budapest, Bíztató út 44/A. E-mail: info@tuskebokiwebhop.hu.  Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
 

9.2 Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a visszaküldött termék vételárát és kiszállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb 
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. (pl. utánvétes fizetésnél az ön folyószámlájára való visszautalást); e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. 

Elállás esetén a vevő köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni.  A termék visszaküldésének/visszajuttatásának költségét a jogszabály értelmében a vevő viseli, portósan (utánvéttel, címzett fizet) visszaküldött küldeményeket nem áll módunkban átvenni. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket.

Kérjük, tartsa szem előtt, hogy ha a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat következett be, vevő felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért. Kérjük, kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a vásárlót terheli!

Az elállási jog nem vonatkozik a megrendelés után a vevő igényei szerint, kifejezetten az ő megrendelése alapján legyártott termékekre, például a vevő megrendelése alapján készített terráriumokra vagy a fotós, feliratos ajándéktárgyakra.

9.3 Elállási nyilatkozat minta
A szerződéstől való elállási szándék esetén az alábbi tartalmú nyilatkozatot juttassa el a fenti címre!
Best Sales Team Kft. részére
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Rendelés száma: 
Átvétel időpontja: 
A vevő (megrendelő) neve:
A vevő címe:
A vevő aláírása:
Dátum: 

Fenti tájékoztató a  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján készült. A teljes szöveg elolvasható itt:

10. Vitás ügyek rendezése

A Vállalkozás az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Vállalkozás az Ügyfél adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Vállalkozás alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el (pl. futárszolgálat). A Vállalkozás az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.

A Vállalkozás bármikor jogosult jelen Vásárlási Feltételek feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

10.1  A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék.
Amennyiben a tárgyalásos út nem vezet eredményre, és az Ön fogyasztői panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni és velünk szemben fogyasztói panasszal élhet: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

10.2 A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

10.3 Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei (2024.januártól):

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület (Baranya, Somogy, Tolna vármegye)
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület (B-A-Z, Heves, Nógrád vármegyék)
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

3. Budapesti Békéltető Testület (Budapest)
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület (Békés, Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád vármegyék)
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület (Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém vármegyék)
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla 
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület (Gy-M-S, Vas, Zala vármegyék)
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület (Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg vm)
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

10.4 Európai vitarendezési platform

Amennyiben a vevő panaszt kíván tenni egy vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, nem kell feltétlenül bírósághoz fordulnia. Választhatja az alternatív vitarendezést, melynek révén a vitában álló felek peren kívül rendezhetik jogvitájukat. Ez azt jelenti, hogy a vevő felkér egy semleges harmadik felet – hivatalosan bejegyzett vitarendezési testületet –, hogy közvetítsen a vevő és a vevő által bepanaszolt kereskedő között. Az alternatív vitarendezési eljárások általában kevésbé hivatalosak, olcsóbbak és nem annyira időigényesek, mint a bírósági eljárások.
Európai on-line vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
A honlap használatáról bővebb információ: http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok

Amennyiben megegyezés nem lehetséges, az esetleges jogviták peres úton történő elbírálására Felek a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékességét kötik ki.

11. Termékek véleményezése

Vásárlóinknak lehetősége van a kiszállított termékekről véleményt írni, mely a webáruházban az egyes termékeknél 1-5 csillag formájában, illetve szöveges értékelésként jelenik meg. A webáruház fenntartja magának a jogot, hogy csak olyan termék értékelések megjelenését hagyja jóvá, ahol a vélemény írójának neve alapján beazonosítható, hogy valós vásárlás történt.

Kérdésével, észrevételével kérjük forduljon hozzánk bizalommal!
Vevőszolgálat:
Telefon: 30/557-6733 (hétköznapokon 9-18 óráig)
e-mail: info@tuskebokiwebshop.hu

Utolsó módosítás: 2024.06.24.